Hoe kan je door een zacht plafond heen boren?

Het plafond is heel zacht waardoor je niet rechtdoor kan boren, maar steeds uitschiet naar andere kanten?

De klopboor wordt gebruikt hiervoor.

(Het is voor een gordijn die opgehangen moet worden)

Hoe kan dit opgelost worden?

Toegevoegd na 1 dag:
foto 1 = plafond
foto 2= muur

Toegevoegd na 1 dag:
[IMG]http://i1259.photobucket.com/albums/ii560/s0phie4/2012-01-25030.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1259.photobucket.com/albums/ii560/s0phie4/2012-01-25031.jpg[/IMG]

Toegevoegd na 1 dag:
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fy6kwwmvvn_3.jpg

http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fy6kwwmvvo_3.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen foto hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee daar ben ik ook al een vraag over aan het stellen misschien dat jij het weet? Het lukt namelijk niet om een foto toe tevoegen terwel ik het volgende doe: Eerst ga ik naar :bewerken/afbeelding
toevoegen/bladeren/selecteren/openen/ Nou dan staat hij er, en dan klik ik bewerken. En dan zou je denken dat hij er bij toegevoegd word.. Maar nee. Het is een jpeg en hij is niet te groot...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nog niets, heb het nooit gedaan dus kan je niet helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik probeer van alles ....hmm
Amadea
12 jaar geleden
Zie de afbeeldingen die ik aan mijn antwoord bij http://www.goeievraag.nl/vraag/foto-22-mb-jpeg-wel.302412 heb toegevoegd!

Het beste antwoord

Als het plafond zo zacht is begrijp ik niet dat je een klopboor gebruikt.
Je moet gewoon zorgen dat je een scherp nieuw boortje gebruikt en de boormachine niet op kloppen zet. Dan moet je heel rustig een mooi gaatje kunnen boren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een nieuw scherp boortje, Als hij op niet kloppen staat gaat hij er niet doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ok, omdat je zegt dat het zo zacht is, dan vind ik het vreemd dat hij er niet doorheen gaat zonder kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten allemaal klonten in en gruis of wat dan ook....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is het voor plafond, weet je welk materiaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee? het is wit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, lastig he? Woon je toevallig in Brussel? Dan kom ik de rails wel even voor je ophangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar is er echt geen oplossing???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nogal klonterig andere stuk hard en zacht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet, het is heel lastig te beoordelen als ik niet weet wat voor materiaal het is.
Je zou eens kunnen proberen eerst tape te plakken en dan voorzichtig een gaatje te proberen te boren. Maar je moet echt zo min mogelijk kloppen want dat blijkt niet te werken.
Met de tape hou je de boel je enigszins bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt niet uit elkaar ofzo, er kan gewoon niet recht in geboord worden omdat het ongelijk materiaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je toch iemand nodig die spieren heeft en de boor goed recht kan houden. Want als ik je goed begrijp valt het niet uit elkaar maar glijd de boor (zodra je boort) van linke naar rechts zodra je in het materiaal zit.
Dat is gewoon een kwestie van goed kunnen boren en de boor op zijn plaats houden. (sterke man dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook nog zou kunnen is dat het een plafond is waarin betonijzer zit verwerkt en dan heb je echt een probleem.
Dan lukt het niet eens om erdoorheen te komen.
Dan zul je de vakman erbij moeten halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achg kom op! dat heeft toch niets met sterk te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit geen betonijzer door heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die boor moet dusdanig stevig vast worden gehouden dat hij op 1 plek blijft tijdens het boren. En dat lukt blijkbaar niet....
Ja ik weet het anders ook niet hor, ik probeer ook maar mee te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hij wordt stevig vast gehouden...zucht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
word je zo moe van edje? Hij probeert alleen maar te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@niels411: nee ik raak gefrustreerd van iets wat niet lukken wil. En nu word het waarschijnlijk geplakt.
Ik heb nou iets ander bedacht om het op een andere manier op te hangen kijken of dat beter gaat(in de muur)
Alleen de muur is kei hard, of heb ik gewoon een ander soort boor nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De muur lijkt van beton te zijn. Daar heb je een hamerboor voor nodig ipv klopboor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je met een hamerboor meer kapot maakt dan je lief is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Antwoord: linden015 De muur lijkt van beton te zijn. Daar heb je een hamerboor voor nodig ipv klopboor. Het antwoord zat bij de reactie, dus ik doe het maar even zo.:)

Andere antwoorden (3)

Prik een flink gaatje met een schroevendraaier
of een priem,en dan boren. Dan heb je houwvast.
burgos
12 jaar geleden
Met een priem is de beste oplossing , die kan je sturen waar je wilt en vooral kan je de diameter maken die je zelf wilt naargelang de diepte. Is het gat nog niet breedt genoeg kan je nog steeds met een boortje na lopen om de gewenste diameter te bekomen. Een voordeel is ook dat het materiaal niet weggenomen wordt zoals met een boor omdat het materiaal verdrongen word en zo de wand steviger maakt.
Succes.

Toegevoegd na 14 uur:
Op de 1e foto is duidelijk te zien dat uw boor naar een holle ruimte kruipt in uw gewelf, daar kan je boren met een speciale widia boor waarvan op de kop van de widia een nauwe deel heeft dan de eigenlijke diameter. De boorkop gaat dan van 4mm over naar 6mm, maar zeker niet meer op klop stand zetten zodat de boor niet meer kan "wegdansen". Een 2e mogelijkheid is die ruimte dicht cementeren en na het uitharden nog eens proberen.

Toegevoegd na 14 uur:
Op de 2e foto zie ik alleen 3 pogingen maar zie geen probleem. Daar kan je met hetzelfde boortje, zoals eerder beschreven, probleemloos een gat maken. Om het perfect op zijn plaats te houden kan je best een mal gebruiken die je stevig tegen het plafond aandrukt, iets zoals een plankje of een ander plat voorwerp waar reeds een gat in voorgeboord is. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
widia boor, ik heb het opgezocht.
Maar ik kan het nergens vinden?
Wat is het precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenboren hebben op hun punt een hardmetalen plaatje (widia) en worden gebruikt bij het klopboren. Voor baksteen en wandtegels kan u gewone steenboortjes gebruiken. Wilt u echter boren in beton of vloertegels, zet dan een betonboortje in uw machine.
neem een breed plankje van zacht hout
duw dat tegen de plafond aan en boor door het plankje heen

een andere methode is klefpleister tegen de plafond, voorkomt ook uitschieten